Handelsbetingelser for GCIT ApS

GCIT ApS
Jyllingevej 276
2610 Rødovre
CVR: 43010395

Betaling

GCIT ApS modtager online betalinger med Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ApplePay.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

GCIT ApS benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

GCIT ApS’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

Moms

Brugtmomsordning:
Varen sælges efter de særlige regler for brugte varer, og køber kan ikke få fradrag fra den moms, der er indeholdt i prisen (medmindre andet er anvist på varen)

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-7 hverdage efter bestilling.
Varer sendes kun indenfor Danmark

GCiT afsender varer med GLS og PostNord.
Du vil kunne vælge mellem at få pakken sendt til pakkeshop eller med omdeling, hvor fragten er gratis til pakkeshop eller 49kr med omdeling.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholdes af kunden.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes skriftligt på mail info@gcit.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i samme stand, som ved overdragelsen.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i samme emballage som den er modtaget i eller på anden vis være forsvarligt pakket ind.

Der ydes ingen fortrydelsesret ved handels køb (B2B) Der kan dog i visse situationer returneres mod returgebyr som aftales med GCiT ApS, men returgebyret er som udgangspunkt 20%.

Den gennemsnitlige behandlingstid for retursager er 3-15 hverdage og i travle perioder kan det være op til 4 uger. Bemærk at behandlingstiden er fra vi modtager varen.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til GCIT ApS at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til GCIT ApS i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger husk derfor at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

GCIT ApS dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang såfremt reklamationen er berettiget.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

GCIT ApS
Jyllingevej 276
2610 Rødovre

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav og vi modtager ikke pakker der er sendt uden omdeling.

Gennemsnitlige behandlingstid for reklamationssager er 10-21 hverdage og i travle perioder kan det være op til 6 uger. Bemærk at behandlingstiden er fra vi modtager varen.

Pixelpolitik:

Der findes forskellige toleranceniveauer for, hvor mange pixelfejl der accepteres, disse varierer vilkårligt fra den ene producent til den anden.
For at en skærm kan erklæres defekt for pixelfejl, skal antallet af defekte pixels overstige et vist antal, og netop dette er, hvad producenterne erklærer i  deres retningslinjer for pixelfejl. Hvis en skærm med pixelfejl, holder sig inden for producenten retningslinjer, anses denne ikke som værende defekt og vil således ikke kunne ombyttes/returneres. Der henvises til producentens officielle hjemmeside for tolerenceniveauer:

For Lenovo:

https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht035306-lcd-display-pixel-policy-idealenovo-laptops-and-tablets

For HP:

https://support.hp.com/us-en/product/hp-14-am000-notebook-pc-series/10862182/model/15234644/document/c00035844

For Dell:

https://www.dell.com/support/kbdoc/da-dk/000126004/dell-display-pixel-guidelines

Kunde- & Privatlivspolitik

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre, de er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

For at du kan indgå aftale med GCIT ApS, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefonnummer
. E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos GCIT ApS og opbevares i op til fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og de ansatte for GCIT ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige i GCIT ApS er: Gültekin Caliskan

Vi opbevarer og transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos GCIT ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@gcit.dk.

Cookies
På https://gcit.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Se hvordan du sletter dine cookies på Webshop Cookies og Privatlivspolitik

Log-statistik
Vi bruger en log-statistik på https://gcit.dk, hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere GCIT ApS’s hjemmeside.

Klagemuligheder

Klager over produkter kan sendes til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Ved klage skal vores email adresse angives: info@gcit.dk samt hjemmesiden du har købt varen på.